Press release: EQ Europe

Framgångsrika ledare prioriterar mental hälsa för att förbättra arbetsplatsens produktivitet och förhindra kostsamma mänskliga och ekonomiska bakslag

81% av anställda känner sig i riskzonen för utmattning. * Europeiska studier visar att förebyggande av mental ohälsa ger över 13 gånger avkastning på ROI. Produktiviteten ökar med minst 20% bland företag som genomför EQ-program.

Välkommen på EQ Europes event för att inte bara lära dig varför det är nödvändigt för organisationer att prioritera och öka medvetenheten om mental hälsa, utan även hur man gör det.

Datum: 1 februari

Plats: Stockholm, Artillerigatan 6.

Tid: Kaffe och smörgåsar serveras från kl. 07.30. Seminariet pågår mellan kl. 08-9.00.

OSA: Senast den 24 januari till info@eqeurope.com för att vi har platser till alla anmälda.

EQ Europes företagsprogram för mental hälsa har visat att ledare och organisationer med EQ-färdigheter kan göra en djupgående påverkan genom att öka medvetenheten, avdramatisera och främja en kultur av förtroende, empati och gemenskap. Programmet hjälper chefer att vidta konkreta åtgärder för att förhindra kostsamma bakslag genom att hantera risken för att vanliga symtom som utmattning, depression och ångest ökar.

En av EQ Europes internationella kunder inom tillverkningsindustrin, Fortaco, säger:

"Det som gör detta program unikt är dess praktiska tillämpning. Det är inte bara teoretiskt - vi har lärt oss konkreta verktyg och strategier som vi kan tillämpa i våra dagliga liv, från mindfulness-tekniker till effektiva kommunikationsfärdighester.

De väl genomtänkta insikterna och praktiska verktygen som tillhandahålls av vår utbildningsleverantör EQ Europe har inte bara höjt individens välbefinnande utan har också odlat en mer stödjande och motståndskraftig arbetskultur."EQ Europe kommer att dela med sig av fallstudier, insikter, verktyg och metoder från företagsprogrammet för mental hälsa.

EQ Europe brinner för att hjälpa organisationer att förvandla arbetsplatser till friskare, lyckligare och mer motståndskraftiga miljöer där människor trivs.

Vi ser fram emot att träffa dig!

Läs mer på EQ Europe eller kontakta VD Jenny Westergård jenny@eqeurope.com.

* Mercer 2022.